Läxorna var det,ja...

Har fortfarande inte gjort läxorna... men aja!

Jag blir så himla glad!
Sveas näbb är det ju lite krux med, den kommer att behöva slipas iblad och så, men nu har hon som genom ett under börjat att smått sköta det själv!

Pickstenens underverk!?
I samma stund som jag ssatte in pickstenen till henne i går, började hon gnagna! hon älskade att slipa på näbben mot den sträva leran! Det var så underbart att se henne där, hon slipar ju ner näbben jätte bra på den!

Känns nästan som när hon flög in i fönstret...
Hennes undernäbb hade växt sig lite för lång, och vi skulle bli tvugna att gå till veterinären snrat. Då en morgon när vintersolen sken, blev hon bländad och flög in i vardagsrumsfönstret! Det var hemskt, hon trillade nästan ner under soffan... Sen när jag hade tagit upp henne, och hon hade hämtat sig lite såg jag att undernäbben var helt rak! Stackars henne, det måste ka kännts. Endå verkade hon helnöjd med att kunna äta lättare igen. Så på sitt sätt var det bra...

Svea har regan gnagt av typ en tredjedel av pickstenen, och nu ser den ut såhär, jämför med hur den såg ut innan så får ni se!
Idag

Igår (suddig bild, jag vet...)



Men nu ska min lillasyster ha kalas, undertiden ska halva familjen till Linneas pappa som också fyller år :)
Bildet kommer :) Kanske kan lägga över några där... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0