15/1- 2011

Hej igen! :)
I dag har vi varit och storhandlat på Kalles gårdsservice... eller nåt, jag vet inte riktigt hur det stavas...;P
Vi köppte:

Ett sepiaskal, som tydligen är bra och innerhåller mycket minneraler. Sepia är typ en bläckfisk... Fattar inte att det kan vara bra för dem, men men... 
Betyg: Lite läskigt, tyckte Hermione, man kunde fastna med näbben...
Kul sak, fattar inte riktigt vad matte tycker att vi ska med den till då, men aja, tyckte Svea.
Bild:

Den var lite trasig...


____________________________________________________________________


En picksten eller något sånt hette den... Det var typ sträv lera med frön inpackad i som de fick gnaga fram.
Betyg: Väldigt rolig och det skrapade när man pickade på den, förklarar Hermione.
En helrolig sak! Man kunde sitta på den och äta samtidigt!!! kraxar Svea förtjust.
Bild:



______________________________________________________________

En ny gunga, som jag hängde upp på en stång över buren... Den sitter liksom ihop med den... (aja, jag lägger upp en bild på buren längst ner)
Betyg: Ja... vad kan man säga... man kunde ju sitta på den, mer vet jag inte. Kändes som en vanlig leksaksgunga...? (Hermiones åsikt)
Först var den jätteläskig!!! Matte satte mig på den fast att jag visa de med hela kroppen att jag ville till sitt ringen. Men då helt plöttsligt var den inte lika läskig, tyckte Svea.
Bild:

Fåglarna sitter i buren när bilden är tagen...

___________________________________________________________________________________________

Sen köppte vi papegoj pellets, som ska vara jätte bra för dem, eftersom de då får i sig allt på en gång, och inte bara det de gillar.
Betyg: Det var väll gott... smakade inte så jätte mycket, tyckte Hermione.
Super roligt! Det var ju olika färger! Sen, när matte blötte upp lite, då blev det ännu godare. Det var så gott att jag hoppade ner i matskålen och bara tryckte i mig! menar Svea.
Bild:

Uppblötta... Yurk!
Torra
Förpackningen... :P

______________________________________________________________________________________

Det sista vi köppte sen var hederlig papegoj fröblandning, som jag kan blanda med pellets i början... och ha som belöning. :)
Betyg: Smakade som vanligt... inte lika läskigt som pelletsen... var Hermiones åsikt.
Jag kan knappt skala dem med min sneda näbb... Så jag vet inte riktigt hur det smakar... (Svea)
Bild:

Lite av förpackningen.. :)




Ja, det var välla allt. Ska nog bada dem i dag, det var ett tag sen nu... Ha det bra!!! <3
Just det, här kommer en bild på buren som jag lovade :)

Kommentarer
Postat av: Mattias A

Hej Lydia!



Kul blogg! Jag tycker att du är en duktig bloggare. Dina papegojor verkar roliga.



Mitt enda tips är språkligt: Jag är "allergisk" mot särskrivningar, så jag önskar att du skriver ihop sammansatta ord som picksten, sepiaskal, jätteläskig etc.



Lycka till med fortsatt bloggande!



Kram från farbror Mattias

2011-01-15 @ 17:59:37
Postat av: Lyddie

Ok, tack! Jag har ändrat det nu, men säg till om det blir någa fler :)

2011-01-15 @ 22:33:56
URL: http://sneasvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0