Dag 3. Tarnås!! :)


Idag har det varit jätte roligt!
Vi åkte till Asby för att åka skidor och snowboard i dag. Om man gämför med Kisa, så var Kisqa mycket större, men det är lite roligare backr i Asby.

Vi träffade en dansk familj där, som var väldigt trevliga. De åkte snowboard allihopa :)
Pappan och den äldsta dottern hade nog inte åkt innan, men de lärde sig ganska fort.
Sonen hade nog åkt lite, för han var ganska duktig. Sen hade de en liten tjej som inte kan ha varit mer än sju, åtta år som försökte lära sig. Hon var så gullig :)

I Asbybacken finns det ett stort hopp som man kan hoppa på.
Lukas, jag och Johanna hoppade jätte mycket på det. Johanna flög som bara den!! Både Lukas och jag drog häftigt efter andan, när hon flög för första gången, och landade på skidorna.
Lukas gjorde en rejäl vurpa en av gångerna han hoppade, och snurrade flera varv i snön, men det gick bra :)
Jag hoppade ganska mycket, och det var jätte kul. Men en gång så kom jag i jätte hög fart, och hann inte bromsa! Då flög jag högre än jag någonsin gjort... :/ Jag landade på brädan, men satte mig ner direkt. Det var läääskigt!

Jag tog inga bilder i dag, men igår hade jag inte att göra, så då tog jag kort på lite bilder från mitt  skissblock som jag kan lägga upp :)

Blomma på en äng... :)
Blommor... ;)

Konstig kvinna eller något...? Lite rolig iallafall! xD




Vet inte vad det är...? ^^






Stort öga...




Vet inte vad det här är heller... Kanske en vampyr, men näsan är för konstig för det...




Lite text med röd tush(vet inte om det stavas så) och svart bläck... :)



Jag klistrade in bvitar från ett tuggummipaket... ;)


Orginalbilden från blocket, resten är bara delar av den.


Bilder från en och samma skiss av ett ansikte :) Jag är jaganska nöjd med det :)


En häst som jag målat på fri hand under en SO lektion...(denna kommer inte från skissblocket, utan från SO boken). Jag färglade den hemma. Huvudet blev lite skevt, men kroppen är jag
ganska nöjd med... :)




Det var alla bilderna från blocke, men jag tog lite "snygga/fina" bilder också.
OBS: BIG COPYRIGHT på alla, även de OVAN !!
Inga av bilderna är redigerade på något sätt, så jag har tagit allt själv med mig mobilkamera(som är väääldigt BRA!)


Här kommer de:

















Så, det var nog alla som jag blev nöjd med :)
Men som sagt: Copyright (c) !!!

Hejdå! I morgon ska jag få träffa mina ääälsklingar!!!











Kommentarer
Postat av: Pappsen

Fantastiska teckningar, gumman! Du är otrolig. Välkommen hem i morgon.

2011-02-21 @ 23:21:01
Postat av: Anonym

Hola Lydia, teckningen om den "konstiga kvinna" liknar en Picasso! Eres una dibujante magnífica!:D

Besitos/Contxi.

2011-02-22 @ 10:32:58
Postat av: Martin

de där ugglorna känner jag igen... inte undra på att man blir knäpp om man växer upp med dom!! X) Synd att jag inte kunde vara med i backen... ni måste ha saknat mej :)

2011-02-22 @ 18:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0