Dag 1 Tranås!

Första dagen i backen är nu slut! Mobilen var här hemma, utan batteri, men morfar tog lite kort.
Han har inte tankat över dem på datorn än, men här är iallafall kort på liftkortet! XD'









Min dag!!

När vi vaknade på morgonen var det som sagt 18 minus, så vi väntade lite.
Kl. 11.00 var vi i alla fall vid backen. Vi började direkt, först åkte vi, jag på brädan, Lukas på sin, morfar också på bräda och Johanna på skidor den lilla knappliften upp i en lite mindre backe som kallades teknikbacken, konstigt namn, jag vet!
Sedan åkte jag ganska mkt med Lukas, min lillebror som också åker snowboard i den stora backen. Sen ville han ta en paus(han fick kanske inte världens bästa start på dagen), och jag fortsatte ensam. Det var jätte kul, men jätte kallt!
Efter ett tag när jag var lite bländad av solen, upptäckte jag att jag var i luften! Jag hade hamnat på ett gupp som inte hade varit markerat. Jag var ju inte berädd, så jag landade på svanskotan... ;(
Men aja, sånt händer :)
Sedan när jag kom ner mötte jag Lukas, som hade kommit igång igen, och vi började åka igen!

Det var jätte kul, sen var det på ett smalt ställe, och jag hade väntat på Lukas, så att han kunde åka först, men när jag kom var jag inte berädd på att han var där, så när jag skulle åka om honom var jag tvungen att åka ut på kanten, och helt plöttsligt var det jätte skumpigt, jag fick et litet felskär och vurpade till.
Men det gjorde inte ont alls :) Som tur var!

Efter ett tag var både Lukas och jag helt möra, och åkte ner precis innan liftarna stängde.

Snacka om att jag kommer ha världens träningsverk efter detta, jag körde helt galet, för det var så härligt att komma igång igen! Tog bara en kort paus för att äta en korv :)

Hejdå, syns i morgon med en ny dag!

PS. min svanskota är alldeles öm efter det där med guppet och efter att man måste sitta när man tar på sig brädan :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0