Praoen sluut!!! :'( Buhuuu!!!---

Nu är hela praoen slut!!! :( Det har varit världens roligaste vecka! :D

Jag har varit på Kalmar Djursjukhus och praoat.

Dag 1.
De tog hand om mig så fort jag kom dit, och visade mig runt och så.
Jag var mycket på kliniken med Jeanette, min handledare första dagen.
Jag fick se när de ultraljudade en katt med ungar och sånt. Sen städade jag lite också, och det var en jätterolig dag!


Dag 2.
Andra dagen var jag mycket i stallet, avdelningen där de inlagda djuren finns.
Där var det mycket att göra, bland annat fixa burar, städa och ge mat och vatten till djuren. 
Det var roligt. 
I slutet av dagen var jag lite på operationsavdelningen, men det var inte så mycket att se den dagen.
Jag tittade på lite när Charlotta sköljde ur och satte drän på en hund som hade infekterade bukhålor eller vad det nu heter...? ;)


Dag 3.
Den här dagen var jag nästan bara på operationen. 
Jag tittade på när Charlotta kastrerade honkatter, och en hanhund. 
Det var coolt att se när hon öppnade upp buken på katterna, för där inne fanns liksom allting; tarmar, livmorden och en massa saker som jag inte vet vad de heter. Där kunde jag också se urinblåsan! 
Hon skar av livmodern och äggstockarna så att katten inte skulle kunna få ungar.
Hunden skar hon av testiklarna på... (tur att han var sövd :P)


Dag 4.
Den fjärde dagen var jag också mest på operationen.
Jag tittade bland annat på när Per opererade en hund med trasig knäled.
Först öppnade han benet och flyttade knäskålen så att kan skulle komma åt att klippa av den trasiga stumpen av knäleden. Sedan sågade han av skelettet, och satte liksom dit en stålskena...! Det var jätte häftigt att titta på!
Jag var också med när en klattmamma skulle göra kejsarsnitt. 
Två små levande kattungar kom ut, och jag fick hålla i en av dem och gnugga den varm! <3 


Dag 5.
Idag har jag varit med på ännu en operation då de sågade av ett ben... blir lite tjatigt tillslut :S
Sen var jag med när vetriären Debbie tömde ut vätska ur magen på en hund osv...
Så tråkigt att veckan är slut :(

Hejdå!! ;) <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0